četrtek, 25. september 2014

KULTURNI DAN

V petek, 3.10. bomo izvedli kulturni dan. Učenci 1. triade si bodo ogledali film Meseček v Kinodvoru.
Izpred šole se bomo odpeljali z avtobusom ob 8.45, povratek v šolo pa bo do kosila.
Cena ogleda filma je 2.50 €. Stroške predstave in prevoza z avtobusom boste prejeli obračunane na mesečni položnici za prehrano. 




Vsebino filma lahko preberete na naslovu:
https://drive.google.com/file/d/0BzlSU0yu--x6ajdIRzdmcXc1ZVE/edit?usp=sharing


KRATKA VSEBINA

Meseček sam živi na Mesecu in grozno mu je dolgčas. Neke noči mimo Meseca pridrvi komet. Meseček izkoristi priložnost, ujame komet za njegov rep in skupaj z njim poleti na Zemljo. Padec kometa opazijo na sedežu predsednika, kjer zaženejo alarm pred napadom iz vesolja. 
Predsednik je besen – končno mu je uspelo zasesti še zadnji košček Zemlje, zdaj pa to ozemlje napadajo Nezemljani. Na njegov ukaz se prične lov za Mesečkom, a vse, kar najdejo, so stopinje blizu kraterja, ki vodijo v pisan gozd. Meseček se medtem poda na dolgo potovanje in odkrivanje lepot narave. Na Zemlji pa ne odkrije le svetlikajoče se reke, pisanih rastlin in živali, temveč tudi otroke, ki brez Mesečka na Mesecu ne morejo zaspati. Meseček se želi in mora vrniti, toda brez pomoči otrok in znanstvenika mu ne bo uspelo. 

IZHODIŠČA ZA OBRAVNAVO VSEBINE:


POTOVANJE IN ODKRIVANJE NOVEGA 
Meseček prileti na Zemljo s kometom in na svojem potovanju odkriva nove stvari, se uči in 
sklepa prijateljstva. Prevzet je od lepote narave in doživlja jo z vsemi svojimi čutili: rože si 
ogleduje, jih poduha, potipa, želi okusiti medico, posluša ptice in posnema njihovo oglašanje. 
Je kot majhen otrok, ki se vseh stvari dotakne in jih želi dati v usta. Otroke vprašamo, s 
katerimi čutili doživljamo svet, kako bi ga poslušali, okušali, potipali, poduhali? Kako bi 
nekomu, ki ni še nikoli videl travnika in gozda, opisali vonj rože in okus borovnic? Kaj bi mi 
pokazali Mesečku, če bi ga srečali na Zemlji? 


SPREJEMANJE DRUGAČNOSTI
Meseček je prevzet nad lepotami Zemlje, a vendar čuti, da je tujec. Drugačen je od ljudi, ki 
živijo tu. Skozi svoje potovanje pa se srečuje z različnimi odzivi nanj. Otroci se ga razveselijo, saj brez njega ne morejo spati. Znanstvenik najprej v njem vidi zanimiv pojav in predmet raziskave: izmeri ga, stehta, naredi rentgenski posnetek, izmeri mu pritisk. Kasneje pa se med njima splete pravo prijateljstvo. Drugače kot otroci in znanstvenik, ki se na Mesečka obračajo s pozitivno naravnanostjo, predsednik v njem vidi sovražnika, napadalca, grožnjo njegovemu monopolu nad vso Zemljo. Kako pa mi sprejmemo nekoga, ki je na prvi pogled drugačen od nas, govori drugačen jezik, se je k nam priselil iz druge države? Bi ga sprejeli medse, ga povabili k igri? Kako bi mu lahko pomagali, da bi se lažje vključil med nas, v našo skupino, razred, družbo? 

Ni komentarjev:

Objavite komentar